Medior Consultant

Medior Consultant

Plus Projects Den Haag

Wat is vereist?

  • Minimaal hbo werk- en denkniveau
  • 3 jaar relevante (commerciële) werkervaring
  • Ervaring in techniek en software
  • Ervaring als Account- of Salesmanager
  • Collega's kunnen begeleiden en coachen
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
  • Zelfredzaam, empatisch en prioriteiten kunnen stellen

Wat krijg je?

  • €3.200 - €5.000 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • Een persoonlijk studiebudget van €1.000 per jaar dat je naar eigen inzicht kunt besteden aan activiteiten gericht op jouw ontwikkeling en loopbaan
  • Een collectieve winstuitkering en vakantiegeld
  • 29 tot 35 vakantiedagen (o.b.v 40 uur, afhankelijk van je leeftijd krijg je extra dagen)
  • Mobiliteitskaart voor al je zakelijke reizen

Wat doe je?

  • 40% Projectplannen, businesscases en roadmaps ontwikkelen en uitwerken
  • 20% Projectmanagement uitvoeren
  • 20% Relatiemanagement uitvoeren
  • 10% Acquisitie en strategieën uitvoeren
  • 10% Aan persoonlijke ontwikkeling werken

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Medior Consultant bij Plus Projects ben je verantwoordelijk voor het leiden van diverse projecten binnen een gevarieerd portfolio van minimaal twintig klanten, die actief zijn in verschillende sectoren. Je bent het primaire aanspreekpunt voor deze klanten en voorziet hen van relevante informatie met betrekking tot subsidies. Daarbij ondersteun je hen bij het ontwikkelen van projectideeën, verzorg je het opstellen van subsidieaanvragen en zorg je voor een goede samenwerking tussen het bedrijf en de instanties die subsidies verstrekken. Daarnaast werk je nauw samen met een Junior Consultant, waarbij je coaching en begeleiding biedt om hun groei naar Medior Consultant te begeleiden.

In jouw rol neem je de leiding bij het verstrekken van deskundig advies en ondersteuning aan klanten voor het identificeren, aanvragen en benutten van subsidies en fiscale regelingen. Je bent volledig verantwoordelijk voor het subsidieaanvraag proces, waarbij persoonlijk contact met bedrijven wordt onderhouden, subsidieaanvragen worden opgesteld en het coördinatieproces wordt beheerd. Het ontwikkelen en uitwerken van nieuwe businesscases, projectplannen en het uitvoeren van onderzoek vormen een groot deel van je werkweek. Daarbij is het effectief onderhouden en uitbreiden van je klantportfolio, onder andere door acquisitie, erg belangrijk.

Plus Projects bestaat uit tien personen en Joep, de kantoorhond. Je komt te werken in een team van vier Junior Consultants, twee Medior Consultants, twee Senior Consultants en twee Office Managers.

Als je het leuk vindt om nieuwe dingen te ontdekken en uit te voeren en je het niet erg vindt om met meerdere projecten tegelijkertijd bezig te zijn, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Medior Consultant

Op een leuke werkdag geef je de junior collega's feedback en handvaten, waardoor je hen in hun rol laat groeien. Je hebt succesvol deals gesloten en klantafspraken gaan goed. Daarbij heb je met klanten hun ambities besproken, innovatiemogelijkheden geïdentificeerd, duurzaamheidskansen bekeken en heb je een terreinrondleiding gekregen.

Op een minder leuke werkdag is de beschikking voor een belangrijke klant afgewezen. Je gaat bezwaar aantekenen op basis van de argumenten. Tegelijkertijd belt een klant die een oplossing verwacht voor het missen van een subsidietermijn. Het voorstel voor samenwerking op verschillende transitiegebieden liep goed, maar een partij stapt nu uit, waardoor het hele project in gevaar komt.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00

Voorbeeld uit de praktijk

Je hebt een verkennend overleg met een klant over subsidiemogelijkheden. Wat doe je?

Tijdens een verkennend overleg met een klant over subsidiemogelijkheden, overleg je met de klant over hun lopende activiteiten en de uitdagingen waarmee ze worden geconfronteerd. De nadruk van een overleg ligt niet alleen op het snel identificeren van subsidiemogelijkheden, maar vooral op een grondige verkenning van de behoeften en doelstellingen van de klant. Gedurende dit gesprek verzamel je informatie over zowel lopende als geplande activiteiten van de klant. Je bespreekt mogelijke subsidiemogelijkheden en probeert inzicht te krijgen in hoe een project eruit zou kunnen zien om in aanmerking te komen voor ondersteuning.

Het doel is niet alleen om geschikte subsidieprogramma's te vinden, maar ook om de behoeften van de klant volledig te begrijpen en een strategie te ontwikkelen die aansluit bij hun doelen. Na dit overleg sluit je af met duidelijke vervolgstappen, zoals het verstrekken van gedetailleerde subsidie-informatie over één of meerdere specifieke regelingen.

Groeipad

Bij Plus Projects sta jij zelf aan het roer van jouw ontwikkeling. We kennen geen (afgebakende) functies maar ontwikkelen we ons steeds verder naar een volgend vakvolwassen niveau. Wij geloven dat we jouw persoonlijke ontwikkeling substantieel kunt versnellen door er regelmatig aandacht aan te besteden, feedback te vragen en te bespreken waar je tegenaan loopt. Om je hierbij nog meer te helpen besteden we elk kwartaal tijd aan reflectie op jouw professionele ontwikkeling. Daarnaast kun je bij Plus Projects incompany trainingen verwachten én krijg je jaarlijks een persoonlijk budget om naar eigen inzicht te besteden aan trainingen voor jouw ontwikkeling.

Medior Consultant

Werken bij Plus Projects

Plus Projects is een toonaangevend adviesbureau in Den Haag dat zich richt op maximale subsidieadviezen voor circulaire, duurzame en digitale impact. Samen met hun klanten staan ze aan de frontlinie van innovaties die een positieve invloed hebben op onze samenleving. Het kantoor van Plus Projects is gevestigd in een markant gebouw op loopafstand van het strand. Hun bedrijfscultuur is informeel en open, waarbij er intensief wordt samengewerkt met veel eigen verantwoordelijkheid. Er is ruimte voor eigen ideeën én kritische feedback. Je werkt met gedreven collega’s die je ondersteunen en coachen waar nodig. En als er iets te vieren valt, dan wordt dat zeker gevierd.

 

  • Hoofdkantoor in Den Haag
  • 50% / 50%
  • 10 werknemers in Nederland
  • Gem. leeftijd 30 jaar
  • Business casual

Collega's

Janneke Pruijsen (26) - Consultant duurzaamheid en innovatie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na mijn studie wilde ik graag praktijkervaring opdoen. Consultant leek mij daarvoor de ideale functie omdat je bij veel verschillende klanten over de vloer komt en veel verschillende projecten oppakt. De baan als Subsidieadviseur bij Plus Projects sprak mij aan omdat het zich op duurzame en innovatieve projecten focust. Ik denk dat er voor veel bedrijven een business case moet zijn om een duurzame keuze te maken, subsidie kan dan net dat extra zetje geven.

Wat heb je gestudeerd?
Masterstudent Sustainable Business and Innovation

Wat doe je in je vrije tijd?
Dansen, koken, eten en yoga.

Marjolein Nijhuis - Partner | Managing consultant

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb Plus Projects samen met David Paul opgericht in 2005, dus ik draai al even mee. Hiervoor was ik werkzaam als consultant bij KPMG, totdat we de kans kregen om voor onszelf te beginnen. Het meedenken over het realiseren van duurzame of circulaire innovaties verveelt mij nooit, daarom blijft dit vak mij boeien!

Wat was je vorige baan?
Consultant - KPMG

Wat doe je in je vrije tijd?
Paardrijden (Ik heb mijn eigen paard!) en daarnaast eropuit met mijn gezin of samen gezellig een film kijken thuis op de bank. Ook onze BBQs in de tuin in de zomer zijn favoriet.

Constantijn van Eck - Consultant Innovatie- en duurzaamheidssubsidies

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben afgestudeerd als Chemisch Procestechnoloog en heb kennis gemaakt met het consultancy-vak tijdens een van de stages tijdens mijn opleiding. Na het afronden van de opleiding besloot ik dat ik iets afwisselends maar tóch technisch wilde doen en daar was Plus Projects de ideale plek voor!<br />

Wat was je vorige baan?
Dit is mijn eerste fulltime baan na mijn studie.

Wat doe je in je vrije tijd?
(Bord)spelletjes met vrienden, uitgebreid koken, op de bank onder een dekentje films kijken.

Mireille Karthaus (57) - Officemanager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Wat mij vooral aansprak bij de functie van Officemanager bij Plus Projects, was de variëteit aan werkzaamheden. Toen ik eenmaal begon met werken bij Plus Projects, bleken de mensen ook nog eens heel leuk en de sfeer heel goed. Iedere dag is hier een uitdaging en daar hou ik van. Ik heb geen dag spijt gehad van mijn besluit om hier te gaan werken.

Wat was je vorige baan?
Financieel medewerker

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, lezen, afspreken met familie en vrienden

Erik Sewalt (30) - Medior Adviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na mijn afstuderen in Levensmiddelentechnologie begon ik aan een promotieonderzoek bij Chemical Engineering aan de Technische Universiteit Delft. Ondanks dat ik me hier voornamelijk op één technisch onderwerp richtte, was mijn interessegebied veel breder. Het werken als subsidieadviseur is veelzijdig en er komen onder andere financiële, bedrijfsmatige en technische aspecten aan bod. Deze veelzijdigheid sluit goed aansluit bij mijn interesses.

Wat was je vorige baan?
Promovendus

Wat doe je in je vrije tijd?
Gamen, game-development, gitaarspelen, hardlopen.

Interessante baan?