Junior Consultant Duurzaamheid en Innovatie

Solliciteer nu

Junior Consultant Duurzaamheid en Innovatie

Plus Projects Den Haag

Solliciteer nu

Wat is vereist?

  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding, bij voorkeur in een technische richting
  • Werkervaring in een commercieel zakelijk dienstverlenend bedrijf is een pre
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
  • In het bezit van een Rijbewijs B
  • Accuraat, zorgvuldig en het vermogen om relevante indicatoren zelfstandig te beoordelen
  • Je bent weetgierig, energiek en gedreven
  • Je bent klantgericht, hebt overtuigingskracht en helpt anderen graag met veranderingen om te gaan

Wat krijg je?

  • €2.700 - €3.600 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring) o.b.v 40-urige werkweek
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • Een persoonlijk studiebudget van €1.000 per jaar dat je naar eigen inzicht kunt besteden aan activiteiten gericht op jouw ontwikkeling en loopbaan
  • Betaalde incompany trainingen én begeleiding van betrokken collega's die je helpen om je consultancyskills naar een hoger niveau te tillen
  • Een collectieve winstuitkering en vakantiegeld
  • 29 tot 35 vakantiedagen (o.b.v 40 uur, afhankelijk van je leeftijd krijg je extra dagen)
  • Een gezellig team en veel uitjes, borrels en leuke teamactiviteiten
  • Een laptop, telefoon en mobiliteitskaart voor al je zakelijke reizen
  • Een pensioenregeling waar je zelf maar 3% aan bijdraagt.

Wat doe je?

  • 10% Interne overleggen
  • 30% (Voorbereiden op) afspraken met klanten
  • 40% Subsidieaanvragen of -scan uitwerken
  • 10% Procesverbeteringen uitdenken
  • 10% Trainingen volgen voor vakkennis en zelfontwikkeling

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Junior Consultant Duurzaamheid en Innovatie bij Plus Projects werk je voor zowel MKB als grote bedrijven. Dit kunnen bedrijven zijn in allerlei sectoren die zich bezighouden met projecten omtrent technische productinnovatie, verduurzaming van vastgoed, digitalisering of circulariteit. 

In deze rol ben je verantwoordelijk voor het gehele subsidietraject van de projecten. Je kwalificeert of de projecten voldoen aan de subsidievereisten, ondervraagt de klant over het project en werkt dit uit tot een aanvraag die je zelfstandig indient en afhandelt. Jouw bijdrage hierin is dat je complexe zaken vertaalt naar heldere feiten. Jij brengt de puzzelstukjes bij elkaar en schetst een duidelijk totaalbeeld. Een verantwoordelijkheid met impact, die je vormgeeft als subsidieconsultant.

Je bent tijdens het gehele proces betrokken en werkt aan verschillende projecten tegelijkertijd. Je werkt altijd samen met een andere Consultant aan een project. Daarnaast werk je hard aan de relatie met je klanten en blijf je betrokken bij de klant om onbenutte subsidiekansen te ontdekken en aan te kunnen kaarten.

Je komt te werken in een zelfsturend team, bestaande uit de twee oprichters van Plus Projects, verschillende Medior- en Junior Consultants en twee Office Managers.

Als je het leuk vindt om veel variatie te hebben in zowel taken als klanten en je het als een uitdaging ziet om waar nodig je kritische blik op zaken te laten zien, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Junior Consultant Duurzaamheid en Innovatie

Op een leuke werkdag heb je een fysieke afspraak met een klant en heb je daarna de ruimte in je agenda om je ideeën gelijk uit te werken.

Op een minder leuke werkdag moet je veel voorbereidende taken uitvoeren. Deze taken dragen uiteindelijk bij aan een groter geheel, maar op de dag zelf geven ze minder voldoening.

  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
  • 19:00
    • Lunch
    • Voorbereiden op klantafspraak
    • Afspraak met klant
    • Subsidieaanvraag uitwerken
    • Telefonische afspraak met beoordelaar
    • Lunch
    • Werken aan interne verbeterprojecten
    • Subsidieaanvraag uitwerken
    • Inlezen nieuwe subsidieregelingen
    • Voorbereiden op klantafspraak
    • Afspraak met klant
    • Werken aan interne verbeterprojecten
    • Subsidiescan maken
    • Lunch
    • Voorbereiden op klantafspraak
    • Telefonische afspraak met klant
    • Subsidieaanvraag uitwerken

Voorbeeld uit de praktijk

Na het indienen van een subsidieaanvraag krijg je van de subsidieverstrekker de vraag of je nog wat extra informatie kunt aanleveren. Hoe ga je te werk?

Je vraagt aan de subsidieverstrekker of hij/zij meer kan toelichten over de vraag en wat de achtergrond hiervan is, om beter te begrijpen wat er van jou wordt verwacht. Als je vervolgens weet welke informatie er nog nodig is, bel je de klant om te bespreken hoe jullie dit samen gaan oppakken. Je schrijft een opzet van daarin de aanvullende informatie, die je vervolgens aan de klant presenteert voor feedback. Als jullie dit hebben afgerond, stuur je de informatie naar de beoordelaar. Eventueel bel je de beoordelaar nog na om kort uitleg te geven bij de aanvullende stukken.

Groeipad

Bij Plus Projects sta jij zelf aan het roer van jouw ontwikkeling. We kennen geen (afgebakende) functies maar ontwikkelen we ons steeds verder naar een volgend vakvolwassen niveau. Wij geloven dat we jouw persoonlijke ontwikkeling substantieel kunt versnellen door er regelmatig aandacht aan te besteden, feedback te vragen en te bespreken waar je tegenaan loopt. Om je hierbij nog meer te helpen besteden we elk kwartaal tijd aan reflectie op jouw professionele ontwikkeling. Daarnaast kun je bij Plus Projects incompany trainingen verwachten én krijg je jaarlijks een persoonlijk budget om naar eigen inzicht te besteden aan trainingen voor jouw ontwikkeling.

Junior Consultant
Medior Consultant
Senior Consultant

Werken bij Plus Projects

Plus Projects is een toonaangevend adviesbureau in Den Haag dat zich richt op maximale subsidieadviezen voor circulaire, duurzame en digitale impact. Samen met hun klanten staan ze aan de frontlinie van innovaties die een positieve invloed hebben op onze samenleving. Het kantoor van Plus Projects is gevestigd in een markant gebouw op loopafstand van het strand. Hun bedrijfscultuur is informeel en open, waarbij er intensief wordt samengewerkt met veel eigen verantwoordelijkheid. Er is ruimte voor eigen ideeën én kritische feedback. Je werkt met gedreven collega’s die je ondersteunen en coachen waar nodig. En als er iets te vieren valt, dan wordt dat zeker gevierd.

 

  • Hoofdkantoor in Den Haag
  • 50% / 50%
  • 10 werknemers in Nederland
  • Gem. leeftijd 30 jaar
  • Business casual

Collega's

Foto van medewerker Janneke Pruijsen
Foto van medewerker Marjolein Nijhuis
Foto van medewerker Constantijn van Eck
Foto van medewerker Mireille Karthaus
Foto van medewerker Erik Sewalt

Janneke Pruijsen (27) - Consultant duurzaamheid en innovatie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na mijn studie wilde ik graag praktijkervaring opdoen. Consultant leek mij daarvoor de ideale functie omdat je bij veel verschillende klanten over de vloer komt en veel verschillende projecten oppakt. De baan als Subsidieadviseur bij Plus Projects sprak mij aan omdat het zich op duurzame en innovatieve projecten focust. Ik denk dat er voor veel bedrijven een business case moet zijn om een duurzame keuze te maken, subsidie kan dan net dat extra zetje geven.

Wat heb je gestudeerd?
Masterstudent Sustainable Business and Innovation

Wat doe je in je vrije tijd?
Dansen, koken, eten en yoga.

Marjolein Nijhuis - Partner | Managing consultant

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb Plus Projects samen met David Paul opgericht in 2005, dus ik draai al even mee. Hiervoor was ik werkzaam als consultant bij KPMG, totdat we de kans kregen om voor onszelf te beginnen. Het meedenken over het realiseren van duurzame of circulaire innovaties verveelt mij nooit, daarom blijft dit vak mij boeien!

Wat was je vorige baan?
Consultant - KPMG

Wat doe je in je vrije tijd?
Paardrijden (Ik heb mijn eigen paard!) en daarnaast eropuit met mijn gezin of samen gezellig een film kijken thuis op de bank. Ook onze BBQs in de tuin in de zomer zijn favoriet.

Constantijn van Eck - Consultant Innovatie- en duurzaamheidssubsidies

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben afgestudeerd als Chemisch Procestechnoloog en heb kennis gemaakt met het consultancy-vak tijdens een van de stages tijdens mijn opleiding. Na het afronden van de opleiding besloot ik dat ik iets afwisselends maar tóch technisch wilde doen en daar was Plus Projects de ideale plek voor!<br />

Wat was je vorige baan?
Dit is mijn eerste fulltime baan na mijn studie.

Wat doe je in je vrije tijd?
(Bord)spelletjes met vrienden, uitgebreid koken, op de bank onder een dekentje films kijken.

Mireille Karthaus (58) - Officemanager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Wat mij vooral aansprak bij de functie van Officemanager bij Plus Projects, was de variëteit aan werkzaamheden. Toen ik eenmaal begon met werken bij Plus Projects, bleken de mensen ook nog eens heel leuk en de sfeer heel goed. Iedere dag is hier een uitdaging en daar hou ik van. Ik heb geen dag spijt gehad van mijn besluit om hier te gaan werken.

Wat was je vorige baan?
Financieel medewerker

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, lezen, afspreken met familie en vrienden

Erik Sewalt (31) - Medior Adviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na mijn afstuderen in Levensmiddelentechnologie begon ik aan een promotieonderzoek bij Chemical Engineering aan de Technische Universiteit Delft. Ondanks dat ik me hier voornamelijk op één technisch onderwerp richtte, was mijn interessegebied veel breder. Het werken als subsidieadviseur is veelzijdig en er komen onder andere financiële, bedrijfsmatige en technische aspecten aan bod. Deze veelzijdigheid sluit goed aansluit bij mijn interesses.

Wat was je vorige baan?
Promovendus

Wat doe je in je vrije tijd?
Gamen, game-development, gitaarspelen, hardlopen.

Sollicitatieproces

Korte kennismaking
Eerste gesprek
Case maken
Tweede gesprek
Aanbod

Interessante baan?

Solliciteer nu
Terug naar boven