(Aankomend) HR-Adviseur

(Aankomend) HR-Adviseur

Plus Projects Den Haag

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur met een afgeronde opleiding in HRM, personeel & arbeid, bedrijfskunde of bedrijfseconomie
  • Naast je stages minstens 2 jaar werkervaring
  • Vaardig met digitale platforms zoals NMBRS en Teamleader
  • Affiniteit met de consultancy- of zakelijke dienstverleningsector
  • Frisse blik op HRM-processen en een sterk organisatorisch vermogen
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Actief, enthousiast, energiek, leergierig en gericht op het leveren van een positieve bijdrage aan de organisatie

Wat krijg je?

  • €3.500 - €4.000 bruto p/m o.b.v. 40-urige werkweek (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 24 tot 32-urige werkweek
  • 29 tot 34 vakantiedagen (o.b.v 40 uur, afhankelijk van je leeftijd krijg je extra dagen)
  • Een persoonlijk studiebudget van €1.000 per jaar voor jouw ontwikkeling en loopbaan
  • Betaalde incompany trainingen
  • Een collectieve winstuitkering en vakantiegeld
  • Een gezellig team en veel uitjes, borrels en leuke teamactiviteiten
  • Laptop en iPhone
  • Een pensioenregeling waar je zelf maar 3% aan bijdraagt
  • Reiskosten woon-werk (max 30 km enkele reis)

Wat doe je?

  • 20% HR-gerelateerde vragen beantwoorden
  • 25% Werving en selectie
  • 5% Verzuim
  • 20% HR-projecten oppakken
  • 15% Leidinggevenden ondersteunen
  • 10% Vakkennis bijhouden en bestuur informeren
  • 5% Contact met externen

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Vacature

Als HR-Adviseur ben je het eerste aanspreekpunt binnen Plus Projects voor alle HRM-gerelateerde vragen. Jij bent verantwoordelijk voor een accurate uitvoering van de gangbare HR-processen. Daarnaast heb je een belangrijke rol in de verdere professionalisering van de HR-organisatie. Je zult je bezighouden met het doorontwikkelen van ons werving-, selectie- en onboardingsbeleid. Je zoekt hierbij de samenwerking met een externe marketingpartner op het gebied van Employer Branding en faciliteert ten aanzien van de selectie van kandidaten. Je bent handig met cijfers en weet op basis daarvan goede wervingsstrategieën op te stellen. Samen met een externe Sr. HR-expert als klankbord ontwikkel je een visie op HR, structureer en optimaliseer je processen en borg je de inrichting van de HR-organisatie waar jij dat nodig acht. Je bent daarbij goed in staat stakeholders mee te nemen in jouw aanstekelijke visie en je kunt projectmatig werken.

Kerntaken

  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor HR-gerelateerde vragen. Denk aan: verlof, opleidingen en alle overige HR-gerelateerde regelingen binnen Plus Projects.
  • Je ondersteunt bij de werving & selectie, instroom, doorstroom en uitstroom van personeel.
  • Je bent verantwoordelijk voor verzuimbegeleiding en -preventie en de contactpersoon voor externe partners, zoals de arbodienst en verzekeraar.
  • Jij pakt HR-gerelateerde projecten op zoals opleiding, ontwikkeling, vitaliteit en werkplezier.
  • Je weet met een positieve benadering onze leidinggevenden te motiveren en te inspireren in hun rol en indien nodig ondersteun je ze in gesprekken over specifieke vraagstukken, zonder dat je ‘overneemt’.
  • Je houdt je vakkennis bij zodat je de directeur/bestuurders kunt informeren over de laatste ontwikkelingen op HR-gebied en wet- en regelgeving.

Als je het leuk vindt om beleid zowel te bedenken als uit te voeren, mensen te enthousiasmeren en hen te ondersteunen in hun groei en ontwikkeling en als vraagbaak voor zowel collega's als bestuur te dienen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

(Aankomend) HR-Adviseur

Op een leuke werkdag bereid je een kwartaaloverleg voor, geef je advies over beleid en help je een collega met vragen over opleidingsbudget. Tussendoor werk je aan de werving van nieuwe collega’s en volg je een ziekmelding op.

Op een minder leuke werkdag los je onverwachte problemen op, zoals een niet-werkende pc en zegt een topkandidaat af. Ondertussen werk je aan een plan om de werving weer op de rit te krijgen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Verzuimbegeleiding uitvoeren
    • Werving & selectie ondersteunen
    • Lunch
    • Ondersteuning bij HR-vraagstukken en advies geven
    • HR-projecten uitvoeren
    • Administratie verwerken
    • HR-beleid ondersteunen
    • Re-integratiegesprekken uitvoeren
    • Overleg met bestuur
    • Overleg met externe partners
    • Wet- en regelgeving volgen
    • Roostervrije dag
    • Lunch
    • Dagstart
    • Sollicitatiegesprekken met kandidaten en referentiechecks uitvoeren
    • Strategie uitwerken voor de werving en selectie

Voorbeeld uit de praktijk

Bij Plus Projects stijgt het verzuim binnen een team en meerdere collega’s nemen geen verlof op. Wat doe je?

Je begint met het analyseren van de situatie door de verzuimcijfers te bekijken, gesprekken te voeren met leidinggevenden en patronen of oorzaken te identificeren. Vervolgens ga je in gesprek met collega’s die weinig verlof opnemen of niet goed in hun vel zitten. Je zorgt hierbij voor een open en veilige sfeer, zodat zij zich gehoord voelen. Met de verkregen inzichten stel je een plan op met praktische oplossingen, zoals het verbeteren van de werk-privébalans, het organiseren van teamworkshops of andere passende interventies. Dit plan bespreek je met het bestuur, waarna je de uitvoering en voortgang nauwkeurig blijft monitoren om blijvende verbeteringen te waarborgen.

Groeipad

Bij Plus Projects sta jij zelf aan het roer van jouw ontwikkeling. We kennen geen (afgebakende) functies, maar ontwikkelen ons steeds verder naar een volgende rol of niveau. Wij geloven dat we jouw persoonlijke ontwikkeling substantieel kunnen versnellen door er regelmatig aandacht aan te besteden, feedback te vragen en te bespreken waar je tegenaan loopt. Om je hierbij nog beter te helpen, besteden we elk kwartaal tijd aan reflectie op jouw professionele ontwikkeling. Dit doen we aan de hand van het HR-model Baarda. Minimaal 1 keer per jaar doe je een assessment dat jou en de organisatie inzicht geeft in jouw groei en ontwikkeling. Daardoor wordt het maken van een concreet plan voor verdere (groei)ontwikkeling mogelijk.

HR Medewerker
(Aankomend) HR-Adviseur

Werken bij Plus Projects

Plus Projects is een toonaangevend adviesbureau in Den Haag dat zich richt op maximale subsidieadviezen voor circulaire, duurzame en digitale impact. Samen met hun klanten staan ze aan de frontlinie van innovaties die een positieve invloed hebben op onze samenleving. Het kantoor van Plus Projects is gevestigd in een markant gebouw op loopafstand van het strand. Hun bedrijfscultuur is informeel en open, waarbij er intensief wordt samengewerkt met veel eigen verantwoordelijkheid. Er is ruimte voor eigen ideeën én kritische feedback. Je werkt met gedreven collega’s die je ondersteunen en coachen waar nodig. En als er iets te vieren valt, dan wordt dat zeker gevierd.

 

  • Hoofdkantoor in Den Haag
  • 35% / 65%
  • 11 werknemers in Nederland
  • Gem. leeftijd 30 jaar
  • Business casual

Collega's

Foto van medewerker Marjolein Nijhuis
Foto van medewerker Constantijn van Eck
Foto van medewerker Mireille Karthaus
Foto van medewerker Erik Sewalt
Foto van medewerker Tessa

Marjolein Nijhuis - Partner | Managing consultant

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb Plus Projects samen met David Paul opgericht in 2005, dus ik draai al even mee. Hiervoor was ik werkzaam als consultant bij KPMG, totdat we de kans kregen om voor onszelf te beginnen. Het meedenken over het realiseren van duurzame of circulaire innovaties verveelt mij nooit, daarom blijft dit vak mij boeien!

Wat was je vorige baan?
Consultant - KPMG

Wat doe je in je vrije tijd?
Paardrijden (Ik heb mijn eigen paard!) en daarnaast eropuit met mijn gezin of samen gezellig een film kijken thuis op de bank. Ook onze BBQs in de tuin in de zomer zijn favoriet.

Constantijn van Eck - Consultant Innovatie- en duurzaamheidssubsidies

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben afgestudeerd als Chemisch Procestechnoloog en heb kennis gemaakt met het consultancy-vak tijdens een van de stages tijdens mijn opleiding. Na het afronden van de opleiding besloot ik dat ik iets afwisselends maar tóch technisch wilde doen en daar was Plus Projects de ideale plek voor!<br />

Wat was je vorige baan?
Dit is mijn eerste fulltime baan na mijn studie.

Wat doe je in je vrije tijd?
(Bord)spelletjes met vrienden, uitgebreid koken, op de bank onder een dekentje films kijken.

Mireille Karthaus (58) - Officemanager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Wat mij vooral aansprak bij de functie van Officemanager bij Plus Projects, was de variëteit aan werkzaamheden. Toen ik eenmaal begon met werken bij Plus Projects, bleken de mensen ook nog eens heel leuk en de sfeer heel goed. Iedere dag is hier een uitdaging en daar hou ik van. Ik heb geen dag spijt gehad van mijn besluit om hier te gaan werken.

Wat was je vorige baan?
Financieel medewerker

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, lezen, afspreken met familie en vrienden

Erik Sewalt (31) - Medior Adviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na mijn afstuderen in Levensmiddelentechnologie begon ik aan een promotieonderzoek bij Chemical Engineering aan de Technische Universiteit Delft. Ondanks dat ik me hier voornamelijk op één technisch onderwerp richtte, was mijn interessegebied veel breder. Het werken als subsidieadviseur is veelzijdig en er komen onder andere financiële, bedrijfsmatige en technische aspecten aan bod. Deze veelzijdigheid sluit goed aansluit bij mijn interesses.

Wat was je vorige baan?
Promovendus

Wat doe je in je vrije tijd?
Gamen, game-development, gitaarspelen, hardlopen

Tessa

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik wilde na mijn studie werken met het thema duurzaamheid. Daarnaast wilde ik graag bij een klein bedrijf werken, omdat ik als starter op de arbeidsmarkt hier gelijk veel eigen verantwoordelijkheid kon nemen. Ik kwam bij Plus terecht door de combinatie van werken aan verduurzamings- en innovatietrajecten, en het brede klantenportfolio. Het werk als subsidieadviseur sprak me aan omdat je aan de ene kant betrokken bent bij innovatieprojecten van verschillende bedrijven, en je aan de andere kant bedrijven kan helpen door met subsidie hun projecten te realiseren. Hierdoor is elke dag anders, en kan je je op veel verschillende manieren ontwikkelen!

Wat heb je gestudeerd?
Master Global Business and Sustainability aan de Erasmus Universiteit Rotterdam

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik hou erg van lezen, boksen, schaatsen, hardlopen en koken

Sollicitatieproces

Briefselectie (sluitingsdatum op maandag 10 februari)
Eerste gesprek (donderdag 13 februari)
Tweede gesprek (dinsdag 18 februari
Aanbod (week van 17 februari)
Start (1 april of eerder)

Interessante baan?

Interesse Solliciteer nu
Terug naar boven